Zbiorniki na Adblue

AdBlue – czyli wodny roztwór mocznika – jest powszechnie wykorzystywany przez producentów pojazdów z silnikami wysokoprężnymi w układach oczyszczających spaliny. Celem jest zmniejszanie emisji szkodliwych związków i spełnienie norm emisji spalin tj. Euro 6. Duża liczba pojazdów ciężarowych i osobowych z silnikiem Diesla, wyposażonych w technologię redukcji tlenku azotu przy wykorzystaniu AdBlue, wymusza na rynku zapewnienie łatwej dostępności do tej substancji.

Najprostszą i najbezpieczniejszą z punktu widzenia środowiska formą uzupełniania płynu jest tankowanie na stacjach dystrybucji paliw. Z tego względu stalowe zbiorniki na AdBlue (zarówno podziemne, jak i naziemne), są przede wszystkim dedykowane dla komercyjnych punktów sprzedaży paliw, które umożliwiają tankowanie oleju napędowego i AdBlue podczas jednego postoju. Mogą także być wykorzystywane np. dla zaopatrywania własnej, rozbudowanej floty pojazdów w zakładowych stacjach paliwowych.

ico

Zbiorniki na Adblue - specyfikacja

Opis techniczny zbiornika

Liczba komór

jednokomorowe (w przypadku samodzielnego zbiornika) lub jako jedna dedykowana komora w zbiorniku kilkukomorowym

objętość [m3]

od 3 do 100 m3

Temperatura
pracy [°C]

od -10 do +35oC

Średnica [mm]

od 1000 do 2900 mm

Liczba płaszczy

jednopłaszczowe lub dwupłaszczowe

Materiał

atestowana stal węglowa

Informacje ogólne

Może być samodzielnym zbiornikiem (naziemnym lub podziemnym), a także jedną z komór w zbiorniku naziemnym oraz podziemnym

Norma

  • W przypadku zbiorników podziemnych: EN 12285-1
  • W przypadku zbiorników naziemnych: EN 12285-2

Kształt

zbiornik walcowy poziomy

Zabezpieczenie
zewnętrzne

  • podziemny – pokryty zewnętrznie powłoką Endopren badaną na przebicie 6.000 V
  • naziemny – pokryty zewnętrznie powłoką antykorozyjną oraz izolacją termiczną

Zabezpieczenie
wewnętrzne

Zabezpieczenie powłoką odporną na działanie AdBlue

Przeznaczenie

Magazynowanie i dystrybucja AdBlue

Liczba komór

jednokomorowe (w przypadku samodzielnego zbiornika) lub jako jedna dedykowana komora w zbiorniku kilkukomorowym

objętość [m3]

od 3 do 100 m3

Temperatura
pracy [°C]

od -10 do +35oC

Średnica [mm]

od 1000 do 2900 mm

Liczba płaszczy

jednopłaszczowe lub dwupłaszczowe

Materiał

atestowana stal węglowa

Informacje ogólne

Może być samodzielnym zbiornikiem (naziemnym lub podziemnym), a także jedną z komór w zbiorniku naziemnym oraz podziemnym

Norma

  • W przypadku zbiorników podziemnych: EN 12285-1
  • W przypadku zbiorników naziemnych: EN 12285-2

Kształt

zbiornik walcowy poziomy

Zabezpieczenie
zewnętrzne

  • podziemny – pokryty zewnętrznie powłoką Endopren badaną na przebicie 6.000 V
  • naziemny – pokryty zewnętrznie powłoką antykorozyjną oraz izolacją termiczną

Zabezpieczenie
wewnętrzne

Zabezpieczenie powłoką odporną na działanie AdBlue

Przeznaczenie

Magazynowanie i dystrybucja AdBlue

Standardowe wyposażenie zbiornika

  • Pokrywa DN600 z uszczelką – stal AISI 304
  • Rura ssąca DN25 pod pompę AdBlue oraz trójnik pod bypass (do 3 szt. na włazie) – stal AISI 304
  • Króciec pomiarowy DN50 – stal AISI 304
  • Króciec oddechowy DN50 – stal AISI 304
  • Króciec zapasowy (zaślepka) – stal AISI 304
  • Rura zalewowa DN 80 zakończona kołnierzem – stal AISI 304
  • Rura pomiaru elektronicznego DN100 lub DN80 – stal AISI 304
  • W przypadku zbiorników naziemnych króćce ssące i zalewowe są ogrzewane i ocieplane. Zbiornik jest izolowany oraz wyposażony w grzałkę

Dodatkowe opcje

  • Platforma pod dystrybutor z zadaszeniem i oświetleniem LED – dla zbiorników naziemnych
  • Komora dystrybucyjna zamknięta roletą zewnętrzną – dla zbiorników naziemnych
  • Studnia natrawnikowa lub najazdowa – dla zbiorników podziemnych
Ta witryna jest zarejestrowana na wpml.org jako witryna w budowie.