Kontenerowe stacje paliw

Dla kogo?

Stacja paliwowa kontenerowa to kompleksowy, nowoczesny, łatwy w obsłudze produkt, który może być wykorzystywany m.in. w następujących obszarach:

  • jako samoobsługowa, łatwo instalowana, przenośna stacja benzynowa,
  • jako podnoszący bezpieczeństwo ekologiczne punkt zaopatrywania w paliwo jednostek pływających,
  • jako punkt zaopatrywania w paliwo rozbudowanego parku maszynowego i floty własnej m.in. przez przedsiębiorstwa transportu ciężarowego, transportu osobowego, rolników indywidualnych czy kolej,
  • jako mobilny punkt dystrybucji paliw dla pojazdów obsługujących inwestycje związane z budową infrastruktury drogowej (budowa dróg i autostrad),
  • jako punkt zaopatrywania w paliwo małych i średnich lotnisk, w tym także lotnisk prywatnych.

Kontenerowe stacje paliw pozwalają na tankowanie zarówno samochodów osobowych, jak i samochodów ciężarowych, maszyn rolniczych, łodzi motorowych, jachtów, helikopterów czy samolotów. Są projektowane i produkowane w taki sposób, by zapewnić możliwość przechowywania i dystrybucji paliw w zgodzie z normami ekologicznymi, eliminując przy tym  potencjalnie negatywny wpływ tych substancji na środowisko.

ico

Stacja paliw w kontenerze - specyfikacja

Opis techniczny zbiornika

Liczba komór

od 1 do 6

objętość [m3]

od 10 do 80 m3

Temperatura
pracy [°C]

od -20 do +50oC

Średnica [mm]

od 1600 do 2800 mm

Liczba płaszczy

dwupłaszczowy

Informacje ogólne

  • Blachy powierzchni zewnętrznej poddane obróbce strumieniowo-ściernej – stopień czystości Sa 2,5 wg PN-EN ISO 12944-2
  • Przystosowanie zbiornika do mokrej, suchej, podciśnieniowej lub nadciśnieniowej metody kontroli przestrzeni międzypłaszczowej
  • Orurowanie ze stali nierdzewnej AI 304

Norma

Wykonany zgodnie z normą EN 12285-2 lub DIN 6616

Kształt

Zbiornik walcowy poziomy, zabudowany w konstrukcji kontenerowej

Zabezpieczenie
zewnętrzne

Powłoka epoksydowa w klasie C3, C4 lub C5, wg. PN-EN ISO 12944-2

Zabezpieczenie
wewnętrzne

Specjalistyczne powłoki malarskie odporne na działanie przechowywanych substancji

Przeznaczenie

  • Magazynowanie paliw ciekłych (m.in. benzyna, oleje napędowe, paliwa syntetyczne, biodiesel) oraz innych substancji ciekłych (np. płyn do spryskiwaczy)
  • Magazynowanie AdBlue
  • Możliwość dostosowania do magazynowania paliwa lotniczego

Liczba komór

od 1 do 6

objętość [m3]

od 10 do 80 m3

Temperatura
pracy [°C]

od -20 do +50oC

Średnica [mm]

od 1600 do 2800 mm

Liczba płaszczy

dwupłaszczowy

Informacje ogólne

  • Blachy powierzchni zewnętrznej poddane obróbce strumieniowo-ściernej – stopień czystości Sa 2,5 wg PN-EN ISO 12944-2
  • Przystosowanie zbiornika do mokrej, suchej, podciśnieniowej lub nadciśnieniowej metody kontroli przestrzeni międzypłaszczowej
  • Orurowanie ze stali nierdzewnej AI 304

Norma

Wykonany zgodnie z normą EN 12285-2 lub DIN 6616

Kształt

Zbiornik walcowy poziomy, zabudowany w konstrukcji kontenerowej

Zabezpieczenie
zewnętrzne

Powłoka epoksydowa w klasie C3, C4 lub C5, wg. PN-EN ISO 12944-2

Zabezpieczenie
wewnętrzne

Specjalistyczne powłoki malarskie odporne na działanie przechowywanych substancji

Przeznaczenie

  • Magazynowanie paliw ciekłych (m.in. benzyna, oleje napędowe, paliwa syntetyczne, biodiesel) oraz innych substancji ciekłych (np. płyn do spryskiwaczy)
  • Magazynowanie AdBlue
  • Możliwość dostosowania do magazynowania paliwa lotniczego

Standardowe wyposażenie zbiornika

  • Króciec ssący DN 25 – 50 z zaworem antysyfonowym mechanicznym lub elektromagnetycznym
  • Króciec zalewowy DN 50 – 100 z zaworem antyprzepełnieniowym, zakończony przyłączem typu camlock lub suchozłączem
  • Króciec oddechowy DN 50 zakończony zaworem oddechowym z przerywaczem płomienia (dla AdBlue zakończony kołpakiem odpowietrzającym)
  • Króciec powrotu oparów DN 15 – 25 z dystrybutora do zbiornika dla komory z benzyną, opcjonalnie również dla komory z diesel
  • Króciec powrotu oparów DN 80 lub DN 100, ze zbiornika do cysterny dla komory z benzyną, zakończony szybkozłączem z przerywaczem płomienia
  • Króciec pomiaru ręcznego DN 50 zakończony szybkozłączem typu camlock
  • Króciec pomiaru automatycznego DN 50-DN 100 zakończony gwintem wewnętrznym (mufa)
  • Króciec zapasowy DN 50 – 100 (mufa)
ico

Kontener

Opis techniczny kontenera

  • Konstrukcja z poszyciem z płyt warstwowych lub blach trapezowych
  • Platforma pod dystrybutor
  • Dach nad platformą z oświetleniem LED EX
  • Dach kontenera pokryty wodoszczelną membraną antypoślizgową
  • Pomieszczenie techniczne z miejscem na komputer, rozdzielnię elektryczną oraz inne akcesoria
  • Rozdzielnia elektryczna
  • Pomieszczenie socjalne
  • Oświetlenie górne w pomieszczeniach socjalnym i technicznym

Dodatkowe opcje personalizacji

  • Oświetlenie LED obrysu górnego kontenera
  • Boczne oświetlenie LED
  • Możliwość wydłużenia kontenera o moduł sklepowy
  • Możliwość zabudowania platformy dystrybucyjnej osłoną z szyb ze szkła hartowanego
  • Możliwość zabudowania platformy dystrybucyjnej stalą, z pozostawionym dostępem do dystrybutora zamkniętym roletą zewnętrzną
  • Dostosowanie zbiornika pod paliwa lotnicze
  • Przystosowanie komory do przechowywania AdBlue (zastosowanie grzałki wewnętrznej, izolacja zewnętrzna zbiornika i rurociągu oraz zastosowanie kabla grzewczego na rurociągu)
  • Przygotowanie wnęki pod kompresor
  • Zwijana łata pomiarowa
  • Możliwość instalacji dystrybutora paliwowego
  • Możliwość zamontowania na rampie kontenera terminala płatniczego oraz wyświetlacza cen
  • Możliwość zamontowania wyświetlacza cen na dachu
  • Przystosowanie kontenera do montażu dachowych paneli solarnych
  • Oklejenie zgodnie z zasadami identyfikacji wizualnej zamawiającego
Ta witryna jest zarejestrowana na wpml.org jako witryna w budowie.