Mobilne stacje paliw - dla kogo?
Mobilne stacje paliw w postaci samodzielnych zbiorników przystosowanych do bezpośredniej dystrybucji paliw, mogą być wykorzystywane do obsługi ruchu drogowego, wodnego ruchu turystycznego oraz transportu lotniczego. Tego typu rozwiązania dedykowane są dla podmiotów poszukujących rozwiązań elastycznych, dających możliwość łatwej instalacji oraz gwarantującej mobilność. Wskazane są także dla zastosowań krótkoterminowych (np. na placach budowy) oraz zaopatrywania w paliwo własnej floty.
Mobilne stacja paliw - specyfikacja
Opis techniczny zbiornika
Liczba komór
od 1 do 6
Kształt
Zbiornik walcowy, poziomy uzupełniony o platformę dystrybucyjną z dachem i oświetleniem górnym
objętość [m3]
od 3 do 100 m3
Temperatura
pracy [°C]
od -20 do +50oC
Średnica [mm]
od 1600 do 2900 mm
Liczba płaszczy
jednopłaszczowy lub dwupłaszczowy
Materiał
Atestowana stal węglowa S235JR
Informacje ogólne
- Blachy powierzchni zewnętrznej poddane obróbce strumieniowo-ściernej – stopień czystości Sa 2,5 wg PN-EN ISO 8501-1
- Przystosowanie zbiornika do mokrej lub suchej metody kontroli szczelności przestrzeni międzypłaszczowej
- Orurowanie ze stali nierdzewnej AI 304 lub stali węglowej S235JR
Norma
Wykonany zgodnie z normą EN 12285-2 lub DIN 6616
Zabezpieczenie
zewnętrzne
Powłoka polimocznikowa w klasie C3, C4 lub C5
Zabezpieczenie
wewnętrzne
Specjalistyczne powłoki malarskie odporne na działanie przechowywanych substancji
Przeznaczenie
- Magazynowanie paliw ciekłych (m.in. benzyna, oleje napędowe, paliwa syntetyczne, biodiesel)
- Magazynowanie AdBlue
- Konstrukcja zbiornika może być dostosowana do magazynowania paliwa lotniczego
Liczba komór
od 1 do 6
Kształt
Zbiornik walcowy, poziomy uzupełniony o platformę dystrybucyjną z dachem i oświetleniem górnym
objętość [m3]
od 3 do 100 m3
Temperatura
pracy [°C]
od -20 do +50oC
Średnica [mm]
od 1600 do 2900 mm
Liczba płaszczy
jednopłaszczowy lub dwupłaszczowy
Materiał
Atestowana stal węglowa S235JR
Informacje ogólne
- Blachy powierzchni zewnętrznej poddane obróbce strumieniowo-ściernej – stopień czystości Sa 2,5 wg PN-EN ISO 8501-1
- Przystosowanie zbiornika do mokrej lub suchej metody kontroli szczelności przestrzeni międzypłaszczowej
- Orurowanie ze stali nierdzewnej AI 304 lub stali węglowej S235JR
Norma
Wykonany zgodnie z normą EN 12285-2 lub DIN 6616
Zabezpieczenie
zewnętrzne
Powłoka polimocznikowa w klasie C3, C4 lub C5
Zabezpieczenie
wewnętrzne
Specjalistyczne powłoki malarskie odporne na działanie przechowywanych substancji
Przeznaczenie
- Magazynowanie paliw ciekłych (m.in. benzyna, oleje napędowe, paliwa syntetyczne, biodiesel)
- Magazynowanie AdBlue
- Konstrukcja zbiornika może być dostosowana do magazynowania paliwa lotniczego
Standardowe wyposażenie zbiornika
- Króciec ssący DN 25 – DN 50 z zaworem antysyfonowym mechanicznym lub elektromagnetycznym
- Króciec zalewowy DN 50 – DN 100 z zaworem antyprzepełnieniowym, zakończony przyłączem typu camlock lub suchozłączem
- Króciec oddechowy DN 50 zakończony zaworem oddechowym z przerywaczem płomienia (dla AdBlue zakończony kołpakiem odpowietrzającym)
- Króciec powrotu oparów DN 15 – DN 25 z dystrybutora do zbiornika dla komory z benzyną, opcjonalnie również dla komory z diesel
- Króciec powrotu oparów DN 80 lub DN 100, ze zbiornika do cysterny dla komory z benzyną, zakończony szybkozłączem z przerywaczem płomienia
- Króciec pomiaru ręcznego DN 50 zakończony szybkozłączem typu camlock
- Króciec pomiaru automatycznego DN 50 – DN 100 zakończony gwintem wewnętrznym (mufa)
- Króciec zapasowy DN 50 – DN 100 (mufa)
Dodatkowe opcje
- Rozdzielnia elektryczna
- Rozdzielnia teleinformatyczna
- System detekcji wycieku w przestrzeni międzypłaszczowej
- Możliwość wyposażenia w dystrybutor paliwowy
- Możliwość montażu terminala płatniczego na platformie dystrybucyjnej lub na ścianie zbiornika
- Komora dystrybucyjna zamknięta roletą zewnętrzną
- Dostosowanie zbiornika pod paliwa lotnicze
- Możliwość zastosowania bocznego oświetlenia
- Możliwość umieszczenia logo na ścianie zbiornika
- Możliwość zastosowania indywidualnie dobranego do Klienta koloru z palety RAL
- W przypadku komory do magazynowania AdBlue – izolacja zewnętrzna zbiornika i rurociągu, zastosowanie grzałek wewnętrznych