Podziemne zbiorniki do magazynowania paliw oraz LPG

KrajPolska

Przeznaczeniepunkt dystrybucji paliw

Ciekawe informacje na temat zlecenia

Od 2035 roku obowiązywać będzie w Unii Europejskiej zakaz rejestracji nowych aut spalinowych. Wyjątek stanowić będą te auta, które jeździć będą na e-paliwach czyli paliwach syntetycznych, neutralnych pod względem emisji CO2. Nie oznacza to jednak, że te wyprodukowane przed rokiem 2035 znikną nagle z rynku. Nadal będą mogły być używane, a to oznacza, że ich właściciele będą potrzebować paliwa do ich codziennej eksploatacji. Będą mogli nimi jeździć do końca okresu ich żywotności. Nadal funkcjonować będzie także wtórny rynek pojazdów z napędem konwencjonalnym, a zatem także po 2035 roku nadal funkcjonować będzie sektor paliwowy i tradycyjne stacje paliwowe.

Decyzja UE nie spowoduje więc gwałtownego zahamowania rozwoju sieci stacji paliw. Co więcej – szacunki wskazują, że szczyt zapotrzebowania na tradycyjne paliwa jest ciągle jeszcze przed nami i ma nastąpić ok. 2030 roku. Instytut Transportu Samochodowego szacuje, że w Polsce w roku 2040 auta elektryczne stanowić będą zaledwie ok. 23,5 proc. W wielu krajach europejskiej rynek nie będzie się więc zmieniał rewolucyjnie. Nadal powstają nowe stacje paliwowe, które mają zabezpieczyć obecny i przyszły popyt. Schyłek funkcjonowania tradycyjnej motoryzacji nastąpi dopiero w perspektywie kolejnych dwóch dekad.

Jeden z naszych klientów (międzynarodowy koncern petrochemiczny) konsekwentnie rozwija sieć punktów dystrybucji paliw i buduje nowe obiekty na terenie Polski. Rozwijana jest zarówno oferta paliw alternatywnych, jak też oferta paliw dla posiadaczy tradycyjnych samochodów spalinowych. Grupa Ekonstal jest jednym z partnerów, który od lat regularnie dostarcza podziemne zbiorniki stalowe na place budowy nowych stacji paliwowych. W ramach tego zlecenia wyprodukowaliśmy trzy podziemne zbiorniki ze stali o następujących parametrach:

  • jednopłaszczowy zbiornik do magazynowania gazu płynnego LPG, o pojemności 10 m3,
  • dwupłaszczowy zbiornik paliwowy, podzielony na trzy komory o pojemnościach 20, 15 i 15 m3,
  • dwupłaszczowy zbiornik paliwowy, podzielony na dwie komory o pojemnościach 50 i 20 m3.

Każdy z dostarczonych przez nas zbiorników został zabezpieczony zewnętrznie powłoką antykorozyjną Endoprene. Tego typu powłoka jest odporna na ścieranie i wgniecenia, a także na przebicia i wysokie temperatury. Zbiorniki paliwowe zostały dodatkowo zabezpieczone wewnętrznie specjalistyczną powłoką epoksydową. Powłoka ta zabezpiecza zbiornik przed korozją, a także zabezpiecza bezpieczne odprowadza ładunków elektrycznych.

Wszystkie trzy podziemne zbiorniki ze stali zostały wyposażone w pasy antypoślizgowe oraz specjalne pasy gumowe pod opaski kotwiące. Te elementy pełnią istotną rolę podczas posadowienia i montażu zbiornika na miejscu docelowej lokalizacji. Pasy gumowe pełnią rolę antypoślizgową – zwiększają bezpieczeństwo osób zajmujących się montażem i zmniejszają ryzyko upadku, a także zapewniają stabilizację opasek kotwiących i zmniejszają ryzyko ich niekontrolowanego przesunięcia się. Ich stabilne zamocowanie jest niezwykle istotne, ponieważ zadaniem opasek kotwiących jest zabezpieczenie zbiornika przed wyporem przez wody gruntowe.