Kontenerowe stacje paliw - dla kogo?
Stacja paliwowa kontenerowa to kompleksowy, nowoczesny, łatwy w obsłudze produkt, który może być wykorzystywany m.in. w następujących obszarach:
- jako samoobsługowa, łatwo instalowana, przenośna stacja benzynowa,
- jako podnoszący bezpieczeństwo ekologiczne punkt zaopatrywania w paliwo jednostek pływających,
- jako punkt zaopatrywania w paliwo rozbudowanego parku maszynowego i floty własnej m.in. przez przedsiębiorstwa transportu ciężarowego, transportu osobowego, rolników indywidualnych czy kolej,
- jako mobilny punkt dystrybucji paliw dla pojazdów obsługujących inwestycje związane z budową infrastruktury drogowej (budowa dróg i autostrad),
- jako punkt zaopatrywania w paliwo małych i średnich lotnisk, w tym także lotnisk prywatnych.
Kontenerowe stacje paliw pozwalają na tankowanie zarówno samochodów osobowych, jak i samochodów ciężarowych, maszyn rolniczych, łodzi motorowych, jachtów, helikopterów czy samolotów. Są projektowane i produkowane w taki sposób, by zapewnić możliwość przechowywania i dystrybucji paliw w zgodzie z normami ekologicznymi, eliminując przy tym potencjalnie negatywny wpływ tych substancji na środowisko.
Stacja paliw w kontenerze - specyfikacja
Opis techniczny zbiornika
Kształt
Zbiornik walcowy poziomy, zabudowany w konstrukcji kontenerowej
Liczba komór
od 1 do 6
objętość [m3]
od 10 do 80 m3
Średnica [mm]
od 1600 do 2800 mm
Temperatura
pracy [°C]
od -20 do +50oC
Liczba płaszczy
dwupłaszczowy
Materiał
atestowana stal węglowa S235JR
Informacje ogólne
- Blachy powierzchni zewnętrznej poddane obróbce strumieniowo-ściernej – stopień czystości Sa 2,5 wg PN-EN ISO 8501-1
- Przystosowanie zbiornika do mokrej lub suchej metody kontroli przestrzeni międzypłaszczowej
- Orurowanie ze stali nierdzewnej AI 304
Norma
Wykonany zgodnie z normą EN 12285-2 lub DIN 6616
Zabezpieczenie
zewnętrzne
Powłoka polimocznikowa w klasie C3, C4 lub C5, wg. PN-EN ISO 12944-2
Zabezpieczenie
wewnętrzne
Specjalistyczne powłoki malarskie odporne na działanie przechowywanych substancji
Przeznaczenie
- Magazynowanie paliw ciekłych (m.in. benzyna, oleje napędowe, paliwa syntetyczne, biodiesel) oraz innych substancji ciekłych (np. płyn do spryskiwaczy)
- Magazynowanie AdBlue
- Możliwość dostosowania do magazynowania paliwa lotniczego
Kształt
Zbiornik walcowy poziomy, zabudowany w konstrukcji kontenerowej
Liczba komór
od 1 do 6
objętość [m3]
od 10 do 80 m3
Średnica [mm]
od 1600 do 2800 mm
Temperatura
pracy [°C]
od -20 do +50oC
Liczba płaszczy
dwupłaszczowy
Materiał
atestowana stal węglowa S235JR
Informacje ogólne
- Blachy powierzchni zewnętrznej poddane obróbce strumieniowo-ściernej – stopień czystości Sa 2,5 wg PN-EN ISO 8501-1
- Przystosowanie zbiornika do mokrej lub suchej metody kontroli przestrzeni międzypłaszczowej
- Orurowanie ze stali nierdzewnej AI 304
Norma
Wykonany zgodnie z normą EN 12285-2 lub DIN 6616
Zabezpieczenie
zewnętrzne
Powłoka polimocznikowa w klasie C3, C4 lub C5, wg. PN-EN ISO 12944-2
Zabezpieczenie
wewnętrzne
Specjalistyczne powłoki malarskie odporne na działanie przechowywanych substancji
Przeznaczenie
- Magazynowanie paliw ciekłych (m.in. benzyna, oleje napędowe, paliwa syntetyczne, biodiesel) oraz innych substancji ciekłych (np. płyn do spryskiwaczy)
- Magazynowanie AdBlue
- Możliwość dostosowania do magazynowania paliwa lotniczego
Standardowe wyposażenie zbiornika
- Króciec ssący DN 25 – DN 50 z zaworem antysyfonowym mechanicznym lub elektromagnetycznym
- Króciec zalewowy DN 50 – DN 100 z zaworem antyprzepełnieniowym, zakończony przyłączem typu camlock lub suchozłączem
- Króciec oddechowy DN 50 zakończony zaworem oddechowym z przerywaczem płomienia (dla AdBlue zakończony kołpakiem odpowietrzającym)
- Króciec powrotu oparów DN 15 – DN 25 z dystrybutora do zbiornika dla komory z benzyną, opcjonalnie również dla komory z diesel
- Króciec powrotu oparów DN 80 lub DN 100, ze zbiornika do cysterny dla komory z benzyną, zakończony szybkozłączem z przerywaczem płomienia
- Króciec pomiaru ręcznego DN 50 zakończony szybkozłączem typu camlock
- Króciec pomiaru automatycznego DN 50 – DN 100 zakończony gwintem wewnętrznym (mufa)
- Króciec zapasowy DN 50 – DN 100 (mufa)
Kontener
Opis techniczny kontenera
- Konstrukcja z poszyciem z płyt warstwowych lub blach trapezowych
- Platforma pod dystrybutor
- Dach nad platformą z oświetleniem LED EX
- Dach kontenera pokryty wodoszczelną membraną antypoślizgową
- Pomieszczenie techniczne z miejscem na komputer, rozdzielnię elektryczną oraz inne akcesoria
- Rozdzielnia elektryczna
- Pomieszczenie socjalne
- Oświetlenie górne w pomieszczeniach socjalnym i technicznym
Dodatkowe opcje personalizacji kontenera
- Oświetlenie LED obrysu górnego kontenera
- Boczne oświetlenie LED
- Możliwość wydłużenia kontenera o moduł sklepowy
- Możliwość zabudowania platformy dystrybucyjnej osłoną z szyb ze szkła hartowanego
- Możliwość zabudowania platformy dystrybucyjnej płytami warstwowymi, z pozostawionym dostępem do dystrybutora zamkniętym roletą zewnętrzną
- Dostosowanie zbiornika pod paliwa lotnicze
- Przystosowanie komory do przechowywania AdBlue (zastosowanie grzałki wewnętrznej, izolacja zewnętrzna zbiornika i rurociągu oraz zastosowanie kabla grzewczego na rurociągu)
- Przygotowanie wnęki pod kompresor
- Zwijana łata pomiarowa
- Możliwość instalacji dystrybutora paliwowego
- Możliwość zamontowania na rampie kontenera terminala płatniczego oraz wyświetlacza cen
- Możliwość zamontowania wyświetlacza cen na dachu
- Przystosowanie kontenera do montażu dachowych paneli solarnych
- Oklejenie zgodnie z zasadami identyfikacji wizualnej zamawiającego