Zbiornik paliwowy w kontenerze - Botnhamn, Norwegia Północna

Kraj odbiorcyNorwegia

Przeznaczeniepunkt dystrybucji paliw dla jednostek pływających i ruchu drogowego

Objętość40 m3

Ciekawe informacje na temat zlecenia

Stacja paliw w kontenerze jest idealnym rozwiązaniem dla tych odbiorców, którzy chcą uruchomić punkt dystrybucji paliw w miejscu stanowiącym wyzwanie dla budowy tradycyjnego obiektu. Chodzi tutaj zarówno o ukształtowanie terenu, warunki geologiczne, jak też bliskość akwenów wodnych, po których poruszają się jachty i łodzie motorowe. To właśnie zabezpieczenie potrzeb użytkowników różnego rodzaju jednostek pływających, w przypadku których główny napęd to silnik mechaniczny, jest ciekawym elementem tego zlecenia, które zrealizowaliśmy dla Klienta z Norwegii.

Jak to w przypadku krajów skandynawskich bywa, miejsce docelowej lokalizacji tej paliwowej stacji kontenerowej charakteryzuje się zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Dodatkowym wyzwaniem jest bliskość linii brzegowej. Stacja bowiem ma służyć nie tylko do zaopatrywania w paliwo pojazdów drogowych, ale także ruchu wodnego. Do kapryśnej aury dochodzi zatem także duże zasolenie powietrza oraz wody, charakterystyczne dla terenów położonych nad morzem. Wysokie stężenie soli w powietrzu może powodować przyspieszone rdzewienie stalowych elementów kontenera.

Rozwiązaniem tej sytuacji jest zastosowanie specjalistycznych powłok antykorozyjnych, które chronią zarówno przed chlorkiem sodu, jak też kurzem, pyłem czy lotnymi substancjami chemicznymi. Na osłoniętej dachem i podświetlonej panelami LED-owymi platformie zainstalowaliśmy (prostopadle do linii zbiornika) dostarczony przez Klienta dystrybutor. Przygotowaliśmy także wnękę do samodzielnej instalacji przez odbiorcę terminala płatniczego, umożliwiającego rozliczanie płatności za kupione paliwo. Obrys górny kontenera rozświetla listwa LED. W tylnej części tej paliwowej stacji kontenerowej znalazło się miejsce dla pomieszczenia technicznego z rozdzielnią elektryczną i teleinformatyczną oraz pomieszczenia zalewowego.

Rurociąg wyprowadzony ze zbiornika wykonany został ze stali nierdzewnej. Został on przygotowany tak, by Klient mógł go wyprowadzić dalej aż na pomost, do którego przybijają jednostki pływające, przede wszystkim skutery wodne.