




Ciekawe informacje na temat zlecenia
Zbiornik 55 m3 – wydajność w obsłudze własnej floty pojazdów i maszyn

Dostęp do króćców zalewowych w kontenerowej stacji paliw wyprodukowanej przez Ekonstal
We wnętrzu tej przenośnej stacji paliw ukryliśmy dwupłaszczowy zbiornik poziomy o średnicy 2900 mm i łącznej pojemności 55 m3. Znajdują się w nim cztery komory o różnych wielkościach:
- dwie komory do magazynowania diesela, z których jedna ma pojemość 25 m3, a druga 15 m3,
- jedna komora do magazynowania benzyny, o pojemności 10 m3,
- jedna komora, która pomieści 5 m3 AdBlue.
Stalowy zbiornik 55 m3 to jedna z najczęściej wybieranych wielkości, szczególnie w przypadku tych przedsiębiorców, którzy chcą go wykorzystywać do tankowania własnej floty pojazdów i maszyn. Jest to na tyle duża pojemność, by móc zmniejszyć częstotliwość dostaw paliwa i tym samym obniżyć koszty logistyki. Z drugiej strony na tyle kompaktowy, by zewnętrzne wymiary zbiornika pozwalały umieścić go wewnątrz specjalnie przygotowanego kontenera. Taki kontener, którego bazą jest solidna rama wykończona estetycznymi płytami warstwowymi, stanowi dodatkowe zabezpieczenie przed czynnikami zewnętrznymi. Na ścianie bocznej można nakleić np. logotyp klienta lub inny element graficzny, co dodatkowo podnosi walory wizualne takiego obiektu.
Łatwy dostęp do AdBlue – większa efektywność w korzystaniu z pojazdów z silnikiem diesela

Skrzynka elektryczna w pomieszczeniu serwisowym w kontenerowej stacji paliw Ekonstal
Zbiornik o pojemności 55 m3 (lub pojemności zbliżone, np. zbiornik 50 m3 czy zbiornik 60 m3) zapewnia przedsiębiorcy większą autonomię i uniezależnia od konieczności tankowania na stacjach zewnętrznych. Możliwość magazynowania w nim dwóch różnych rodzajów paliwa rozszerza listę pojazdów i maszyn, które mogą z niego korzystać jako uniwersalnego z punktu tankowania, bez względu na to, czy są one napędzane benzyną, czy dieselem. Funkcjonalność tego stalowego zbiornika o pojemności 55 m3 dodatkowo podnosi fakt, iż w jednej z komór magazynowany jest płyn AdBlue. W przypadku pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, wyposażonych w system SCR, stosowanie AdBlue jest niezbędne z kilku powodów. Jego brak może prowadzić do utraty mocy silnika czy zatrzymania jego pracy, a także do wzrostu emisji spalin.
Komora na AdBlue została zaizolowana, a prowadzący do niej rurociąg jest dodatkowo ogrzewany. Zapewnia to ochronę płynu przed zmianami temperatury, które mogłyby wypływać na jego właściwości.
Konstrukcja, która zapewnia wygodne tankowanie
Kontener, w którym ukryty jest zbiornik, wyposażyliśmy w zadaszoną platformę dystrybucyjną. Jej długość to 2 m, a szerokość to 3,5 m. Oznacza, że jest szersza o pół metra od szerokości bryły kontenera. Jest to niestandardowe rozwiązanie. Zastosowaliśmy je, ponieważ wybrany przez klienta dystrybutor jest tak duży, że nie zmieściłby się w całości na platformie. Dystrybutor paliwowy będzie zainstalowany prostopadle do osi kontenera, przy jego zewnętrznej krawędzi. Oznacza to, że w momencie tankowania pojazdy będą musiały stać przed jego frontową ścianą. Dzięki temu, nawet jeśli w bezpośredniej bliskości ścian bocznych kontenera znajdzie się jakiś obiekt, nie będzie on przeszkadzał w dostępie do dystrybutora.