Naziemny dwukomorowy zbiornik na wyspie Indre Kvaroy, Norwegia

Kraj odbiorcyNorwegia

Przeznaczeniepunkt dystrybucji paliw dla jednostek pływających i ruchu drogowego

Objętość50 m3

Ciekawe informacje na temat zlecenia

Norwegia to kraj najdłuższej na świecie linii brzegowej, która tworzy wiele zatok. To także kraina wielu wysp. Nic więc dziwnego, że ruch wodny jest tam równie popularny i intensywny jak ruch kołowy. Zapotrzebowanie na zaopatrzenie w paliwo pojazdów napędzanych silnikami mechanicznymi, które poruszają się po lądzie i wodzie, jest duże. Nie zależy przy tym od tego, czy chodzi o Norwegię kontynentalną, czy jedną z dziesiątek leżących wzdłuż jej wybrzeża wysp.

Nasz Klient prowadzony przez siebie komercyjny punkt dystrybucji paliw zlokalizował na jednej z norweskich wysp. Ze względu na różne uwarunkowania, dwukomorowy zbiornik naziemny musiał zostać ustawiony nie tylko tuż przy samej linii brzegowej, ale także niezwykle blisko otaczających go budynków. Dodatkową ciekawostką jest to, że musi służyć zarówno do tankowania jednostek pływających (w tym także łodzi wykorzystywanych przez ratownicze służby wodne), jak też pojazdów ruchu drogowego. To wszystko razem wpłynęło na parametry techniczne zbiornika.

  • Po pierwsze – konieczne było takie jego zabezpieczenie zewnętrznymi powłokami, by zminimalizować potencjalne korodowanie na skutek oddziaływania zasolonego, morskiego powietrza oraz wody o dużym stężeniu chlorku sodu.
  • Po drugie – ograniczona przestrzeń wokół tego zbiornika paliwowego wymusiła nietypowe rozwiązanie, jakim jest umieszczenie na jego boku jeden obok drugiego takich elementów, jak skrzynka na pompę załadowczą oraz fill box.
  • Po trzecie – ze względu na małą ilość dostępnego miejsca, Klient oczekiwał jak najmniejszej długości zbiornika, co jednak nie mogło odbyć się kosztem ogólnej pojemności. To wpłynęło na średnicę, która znacznie zwiększyła się w stosunku do innych produkowanych przez nas zbiorników o zbliżonej objętości.
  • Po czwarte – w celu obsługi ruchu kołowego, rurociąg został poprowadzony do dystrybutora zlokalizowanego przy drodze, natomiast w celu obsługi jednostek pływających, rurociąg został poprowadzony do dystrybutorów umieszczonych na pomoście.

Inne cechy charakterystyczne, to m.in. dwie komory (pozwalające na przechowywanie benzyny i clear diesela), rurociąg ze stali nierdzewnej oraz system detekcji wycieku w przestrzeni międzypłaszczowej, wyposażony w mechaniczny zawór przeciwprzepełnieniowy i mechaniczny zawór zwrotny. Standardowo, jak ma to miejsce w przypadku zbiorników naziemnych, także i ten został wyposażony w drabinę oraz podest na szczycie.