Ciekawe informacje na temat zlecenia
Wszystkie służą do tego samego celu – zapewnić bezpieczne i wygodne tankowanie pojazdów jeżdżących lub pływających, a także sprzętu czy maszyn zasilanych paliwem. Na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie, jednak gdy przyjrzeć się uważniej, dostrzec można sporo różnic konstrukcyjnych.
Przenośne, cylindryczne stacje paliw bywają tak różne, jak różne są potrzeby Klientów, którzy zlecają nam ich wykonanie.
Co może je od siebie odróżniać?
Może być to różna liczba komór, które pozwalają na magazynowanie różnego typu paliwa z jednej stacji, np. diesela, benzyny czy też AdBlue, czyli wodnego roztworu mocznika, którego zadaniem jest ograniczenie emisji tlenków azotu w pojazdach z silnikiem diesela.
Może to być dodatkowe wyposażenie czy elementy wykończenia, takie jak nietypowe skrzynki magazynowe czy fillbox.
Może to także być zupełnie odmienna konstrukcja platformy dystrybucyjnej. Dłuższe lub krótsze, z dodatkowym oświetleniem lub skrzynkami na akcesoria oraz instalacje elektryczne, otwarte lub zabudowane po to, by zapewnić lepszą ochronę przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi – to tylko niektóre z parametrów, że platformy nie są takie same.
Platforma pod dystrybutor – konstrukcja chroniąca środowisko naturalne
W przypadku tego zlecenia, platformę zabudowaliśmy specjalnymi panelami ze stali, które tworzą ścianę szczytową oraz zamykają jeden z dłuższych boków platformy. W ten sposób powstał rodzaj półotwartej wiaty, która zwiększa komfort użytkowania, chroniąc dystrybutor paliwa i rurociągi przed deszczem czy wiatrem. Podłogę zaprojektowaliśmy w postaci płytkiej tacy ociekowej, która jest dodatkowym zabezpieczeniem najbliższego otoczenia w sytuacji np. niekontrolowanego wycieku paliwa z pompy paliwa lub pistoletu do tankowania. Dodatkowym elementem, który odróżnia tę cylindryczną stację paliw od innych, jest sposób doprowadzenia rurociągów do dystrybutora. Zazwyczaj rurociąg jest wyprowadzony na dennicę, a następnie poprowadzony pod podłogą platformy. Tutaj – ze względu na konstrukcję podłogi – rurociąg poprowadzony jest pod dachem, a następnie pionowo w dół do pompy paliwa.
Dwie tego typu cylindryczne stacje tankowania paliw wyprodukowaliśmy dla naszego Klienta z jednego z największych miast w północnej Norwegii. Obie zostały pomalowane na kolor 7037 z palety RAL, by komponowały się wizualnie z innymi elementami infrastruktury, wykorzystywanej w miejscu docelowej lokalizacji produktu.
Czym jeszcze się charakteryzują, prócz ciekawej konstrukcji platformy pod dystrybutor?
- Zastosowaliśmy stalowy zbiornik dwupłaszczowy czterokomorowy – dwie komory służą do magazynowania diesela, a dwie do magazynowania benzyny.
- Łączna pojemność zbiornika to 40 m3, przy czym każda z komór ma takie same gabaryty tj. pomieści 10 m3 paliwa.
- Średnica zbiornika wynosi 2500 mm.
- Stacja paliw została wyposażona w pełną instalację elektryczną. Na życzenie Klienta, na platformie – obok skrzynki elektrycznej – zamontowaliśmy dodatkową skrzynkę na sprzęty elektryczne tj. centralka).
- Rurociągi zostały wykonane ze stali nierdzewnej.
- Zbiornik został odpowiednio zabezpieczony przeciw korozji. Zastosowana została wysoka klasa C5 dla ochrony zewnętrznej oraz specjalne powłoki wewnętrzne, odpowiednie dla charakterystyki medium przechowywanego w każdej komorze.
- Pod dachem zamontowaliśmy elementy oświetlenia, które podnoszą komfort użytkowania stacji paliw także po zmroku.
- W zależności od miejsca lokalizacji, Klient może samodzielnie zdecydować, z której strony zainstalować drabinę prowadzącą na podest znajdujący się na górze zbiornika.
Złóż zapytanie o cenę zbiornika
Interesuje Cię ten produkt? Chcesz dowiedzieć się więcej na temat parametrów konstrukcyjnych, armatury i wykończenia? Skontaktuj się z naszym Działem Handlowym lub skorzystaj z formularza zapytania o wycenę.